duminică, 28 iunie 2015

Tutorial: Promovarea Offline a unui blog.

Cu ceva timp in urma, am avut de facut pentru scoala un material legat de promovarea Offline a unui Blog, m-am documentat pe mai multe bloguri, site-uri, forumuri de specialitate. Nu m-am gandit la inceput ca o sa postez pe blog acest articol, asa ca spre rusinea mea am mai copiat cateva idei. Pentru ca materialul l-am folosit cu ceva timp in urma, nu mai gasesc blogurile de unde m-am inspirat ca sa le trec drept sursa.... si uite asa devin un mic plagiator! :) . Daca cineva regaseste ceva din munca lui in acest articol si doreste sa o scot din articol sau sa scot articlolul de pe blog, o sa o fac cu mare placere. Intre timp, eu sper sa va fie util.

Promovarea Offline a unui blog.

 

Deşi în comparaţie cu campaniile online, cele offline nu aduc la fel de mult trafic, ele ajută la construirea unei relaţii eficiente de credibilitate.
Datorită creşterii numărului de afaceri care se stabilesc pe Internet este din ce în ce mai dificil ca prezenţa noastră să se distingă online. De aceea, trebuie să ne alegem un nume şi un logo clare, concise şi care să transmită instantaneu cine suntem şi ce dorim să facem. În acest sens ne poate ajuta stabilirea unei fraze sau unui mesaj care să identifice afacerea noastră online.

Mijloacele mass-media (ziarele, revistele, radioul şi televiziunea) fac publicitate în schimbul unei sume de bani (anunţuri plătite), dar dacă blogul are conţinut de calitate bună nu este exclusă situaţia în care mass-media va face şi publicitate gratuită prin inserarea adresei blogului atunci când foloseşte conţinut din acesta în materialele pe care le difuzează.
În ultima periaodă ziarele se confruntă cu tot mai multe probleme însă unele dintre ele reuşesc să rămână pe piaţă datorită cititorilor fideli. Este recomandată folosirea acelor ziare ca şi instrumente de promovare.
 Trimierea unor articole de calitate, care în urma publicării să contribuie la crearea unei imagini pozitive a blogului. Crearea de comunicate de presă pentru jurnalişti, însă acestea trebuie să conţină şi link direct către blogul autorului. Majoritatea publicaţiilor au şi o variantă online, deci comunicatul de presă, în cazul în care este acceptat pentru publicare va fi făcut public şi online pe site-ul publicaţiei.

Promovarea off-line se poate face şi cu cheltuieli minime, înscriind adresa web a blogului şi adresa de email pe următoarele materiale care se pot folosi în mod curent sau în scop publicitar :
• cub hârtie personalizat: pentru colaboratori, astfel aceştia au mereu la îndemână logo-ul şi datele de contact;
• tricouri: care să înfăţişeze numele blogului, logoul, adresa de email şi adresa web;
• facturi: o metodă de promovare aproape necunoscută în România, pare a fi o şansă de a ne face cunoscuţi, având în vedere că atunci când citesc diferite documente, consumatorii petrec cel mai mult timp în faţa facturilor printate de telefon mobil sau utilităţi, potrivit unui studiu prezentat de Kodak;
• fax-uri: deşi este o strategie mai veche, rămâne o metodă viabilă de publicitate şi poate ajunge la oameni, la care nu poţi ajunge prin alte metode;
• scrisori: plicuri personalizate, care să conţină un logo, datele de contact şi adresa web a blogului;
• personalizare CD, DVD şi miniCD; prin printare directă pe suprafaţa de plastic a CD-ului, adăugaţi culoare prezentărilor dvs. prin personalizare CD;
• coperţi CD şi DVD: cu ajutorul unor coperţi CD / DVD puteţi transforma o simplă carcasă într-o metodă profesională de prezentare;
• mape de prezentare: reflectă profesionalismul şi calitatea produselor sau serviciilor oferite, la fel ca şi cărţile de vizită mapele de prezentare joacă un rol foarte important atunci când vă aflaţi în faţa unui client sau al unui partener de afaceri;
• materialele promoţionale: brelocuri, brichete, scrumiere, căni, pixuri, stilouri, creioane, pungi, umbrele, pelerine ploaie, stick-uri usb;
• broşuri: reprezintă instrumente de marketing prin intermediul cărora este prezentată oferta de produse, servicii sau pur şi simplu promoţii dintr-o anumită perioadă;
• pliante: reprezintă una din cele mai des întâlnite şi populare modalităţi de a vă face cunoscuţi, pentru ca pliantele să aibă impactul dorit acestea trebuie să fie simple şi să conţină doar informaţiile necesare, date contact, etc;
• calendarele: reprezintă o modalitate eficientă de promovare a blogului, pentru realizarea calendarului puteţi folosi diverse teme şi imagini: peisaje, oraşe, maşini sau orice altă temă ce se potriveşte blogului dvs.;
• coli cu antet: intră în contact direct cu potenţialii clienţi sau cu partenerii de afaceri, deci trebuie să aibă un aspect impecabil, cu un design inspirat şi cu o tipăritură de calitate puteţi evidenţia imaginea blogului dvs.;
• cărţi de vizită: reflectă imaginea dvs., de aceea ele trebuie să aibă un design în concordanţă cu imaginea blogului şi un aspect impecabil;
• abţibilduri auto: unde merge maşina, merge şi reclama;
• reclamă tip banner pe clădire sau în spaţiile publicitare din oraş.

O metodă foarte bună de promovare este participarea la cât mai multe evenimente specifice nişei de activitate. Acolo putem întâlni persoane care cu siguranţă au aceleaşi interese sau pasiuni. Este un loc bun în care putem găsi viitori parteneri sau asociaţi pentru activitatea noastră. Cărţile de vizită nu trebuie să lipsească la aceste evenimente. În cazul unui oraş cu un număr mare de locuitori, în care există persoane interesate de articolele de pe blog, se pot organiza întâlniri nonformale în care să se discute despre subiecte din nişa de activitate. Este o metodă foarte bună de a consolida relaţia dintre blogger şi comunitatea de cititori şi chiar de a găsi noi persoane pasionate de acelaşi domeniu.
Un element cheie în promovarea offline este construirea relaţiilor personale. Lumea reală, faţă de cea online, permite un nivel mult mai ridicat de interacţiune, contribuind substanţial la dezvoltarea unei relaţii între autor şi cititori.

Metodele de mai sus nu se exclud una pe cealalta, ba din contră, o campanie de promovare a unui blog trebuie susţinută prin cât mai multe metode, în funcţie de specificul blogului, în funcţie de specificul activităţii, al afacerii sau în funcţie de ceea ce se urmăreşte prin respectiva campanie şi, bineînţeles, în funcţie de bugetul disponibil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu